برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا ، ویزای توریستی، کاری و تجاری کانادا نیازمندید تا به سفارت کانادا در کشور محل سکونت یا نزدیکترین کشور همسایه خود مراجعه کنید و درخواست خود را اعلام دارید.
مدارک لازم برای گرفتن ویزای کانادا

پاسپورت معتبر
2 قطعه عکس گذرنامه که اخیرا گرفته شده است. این عکس باید 3.5 در 4.5 و سرشانه به بالا باشد.
پرداخت هزینه پروسه ویزا.

نکته: دقت شود که این هزینه ویزای کانادا، کاملا غیر قابل استرداد است، حتی اگر درخواست شما از سوی سفارت مورد قبول واقع نشد، این هزینه به شما عودت داده نخواهد شد.

شما باید از استطاعت مالی کافی برای سفر به کانادا برخوردار باشید. دقت کنید مدارک مالی از مهم‌ترین عوامل در اخذ ویزای توریستی کانادا است.

نکته: میزان پولی که هر نفر باید برای اثبات استطاعت مالی خود به سفارت نشان دهد، بسته به شرایط فرد، شغل فرد، مدت زمان سفر به کانادا، هتلی که برای اقامت در نظر گرفته و بسیاری از فاکتورهای دیگر بستگی دارد.

مدارکی که نشان‌دهنده هویت فردی شما، اثبات اشتغال شما در کشور محل سکونت، دعوت‌نامه از طرف خانواده یا دوستانتان در کانادا و همچنین ارائه جزئیات سفر خود از دیگر موارد مهم و ضروری در گرفتن ویزای کانادا است.

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

در زیر به مدارکی اشاره می کنیم که برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا مورد نیاز است و در ادامه به توضیح هر یک میپردازیم.

مدارک مبنی بر اثبات پذیرش دانشگاهی.
مدارک مربوط به نشان‌دادن هویت فردی شما.
مدارک مربوط به استطاعت مالی.
دعوت‌نامه
نمره آیلتس/تافل در صورتی که مورد نیاز باشد.
هزینه ویزا که باید به صورت آنلاین و بانکی پرداخت شود.
کپی از مدارک آکادمیک و گواهینامه‌های معتبری که تا به حال کسب کردید.
گواهینامه معتبر بین‌المللی، اگر آن را در اختیار داشته باشید.

علاوه بر مدارک بالا ممکن است مجبور به ارائه مدارک دیگری نیز باشید، به عنوان مثال اگر شهروند کشوری نیستید که از آنجا برای درخواست ویزا اقدام کردید، ممکن است از شما خواسته شود تا ثابت کنید به صورت قانونی در کشور مذبور وارد شده‌اید.
1) مدارک مبنی بر اثبات پذیرش

اگر قصد دارید تا در هر یک از مدارس کانادا (ابتدایی یا دبیرستان)، کالج، دانشگاه و یا دیگر موسسات آموزشی شرکت داشته باشید، باید اصل پذیرش‌نامه از هر یک از این موسسات را به سفارت ارائه دهید.
2) مدارک مربوط به نشان‌دادن هویت فردی شما

شما باید:

پاسپورت معتبر که حداقل یکسال تا انقضای آن باقی باشد، به افسر سفارت نشان دهید. این پاسپورت باید به شما همچنین این امکان را بدهد که به کشوری که آن را صادر کرده، به راحتی بازگردید. شهروندان و آنان که اقامت دائمی ایالت متحده، سنت پیرر و میکلون و همچنین گریلند داشته باشند نیازی به ارائه پاسپورت نخواهند داشت، در عوض باید کد ملی خود و یا کارت ملی مخصوص اتباع خارجی را نشان دهند.
همراه داشتن دو عکس پاسپورتی که در پشت آن نام و تاریخ تولدتان درج شده، الزامی است. دقت کنید که عکس‌ها باید 3.5 در 4.5، سرشانه به بالا و از تمام صورتتان باشد.

3) استطاعت مالی

شما باید بتوانید به افسر سفارت استطاعت مالی خود و تمامی افراد همراهتان را ثابت کنید. برای این منظور شما باید:

اگر پول خود را به بانکهای کانادایی منتقل کرید، نشان دادن حساب بانکی خود در کانادا که به نام شما باز شده است.
گردش حساب چهار ماه آخر
حواله بانکی در ازر قابل مبادله
پرداخت شهریه و هزینه‌های مربوط به اقامتتان
مالیات بر درآمد از شخص یا سازمانی که هزینه‌های شما را متقبل شده است.
اگر موفق به دریافت اسکولارشیپ (بورس تحصیلی) از طرف موسسه کانادایی که بدان پذیرش شده‌اید، گردید، باید مدارک مربوطه را به افسر سفارت نشان دهید. توجه داشته باشید متقاضیان باید ثابت کنند که توان پرداخت هزینه‌های تحصیلی، اقامتی، و همچنین هزینه سفر خود به کانادا را دارید، بدون آنکه نیاز به باشد تا در کانادا مشغول کار شوید. دانشجویان باید ثابت کنند تا حداقل 10 هزار دلار کانادا برای هزینه‌های جاری زندگی برای یک دوره 1 ساله را دارند. وام بانکی مورد تایید است.

بیشتر بخوانید استان کبک کانادا (قسمت دوم)

مینیمم هزینه های زندگی و ویزای دانشجویی کانادا

در جدول زیر مینیمم (کمینه) هزینه‌های زندگی در کانادا را برای شما بیان می‌کنیم:

دانشجوی تنها
دانشجو به همراه یکی از افراد خانواده (مثال پدر یا مادر)
دانشجو به همراه هر عضو اضافی از اعضای خانواده

شهر کبک
12 ماه
$9600
شهریه موسسه + 800 $ برای هر ماه
60 درصد از هزینه‌های اصلی دانشجو یا 478 $ برای هر ماه
40 درصد از هزینه‌های اصلی دانشجو یا 320 $ برای هر ماه

تمام شهرها به غیر از کبک
12 ماه
$10000
شهریه موسسه + 833 $ برای هر ماه
4000 دلار آمریکا برای 12 ماه یا 333 $ برای هر ماه
3000 دلار آمریکا برای 12 ماه یا 255 $ برای هر ماه

اگر در کشور شما اقدامات کنترل ارز اعمال میشود، شما باید به افسر سفارت اطمینان خاطر دهید تا در مورد انتقال ارز از کشورتان به کانادا به منظور پرداخت هزینه‌ها، هیچگونه مشکلی پیش نخواهد آمد.
4) توضیح‌ نامه

در برخی موارد، ممکن است برای درخواست ادامه تحصیل، نامه اجازه تحصیل برای شما صادر گردد، ممکن است فعلا شما به چنین نامه ای نیاز نداشته باشید اما بعدها بدان نیاز پیدا کنید. توصیه ما به شما این است سعی کنید چنین نامه ای را حتما دریافت کنید. اگر شما چنین اجازه نامه ی معتبر را داشته باشید، خواهید توانست:

در دانشگاه و یا کالج شغلی پاره وقت داشته باشید، درحالیکه دانشجوی تمام وقت هستید.
اگر تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا دارید، میتوانید درخواست مجدد اجازه‌‌نامه تحصیل از کانادا را دریافت دارید.

اگر شما تصمیم دارید که تحصیلات خود را بعد از اتمام برنامه یا ترم کوتاه مدت ادامه دهید، باید به سفارت کانادا خارج از خاک کانادا رفته و تقاضای خود مبنی بر اجازه نامه تحصیلی اعلام دارید. اگر شما قبلا این اجازه نامه را از سفارت دریافت کرده باشید، نیازی به گرفتن مجدد آن نیست.

اگر برای اجازه نامه تحصیلی اقدام کرده اید که نیازی بدان ندارید، باید نامه‎ای که توضیح دهد چرا شما درخواست آن را اعلام داشتید، ضمیمه کنید. این نامه باید افسر ویزا را مطلع سازد که شما تمامی آپشن‌ها را درک می کنید برای مثال، نمونه‌ای از آن را در خصوص ویزای دانشجویی کانادا در زیر بیان می‌کنیم:

“افسر محترم ویزا

من تمایل به اجازه نامه تحصیل برای مدت 8 هفته مطالعه در ترم زبان انگلیسی دارم. زیرا اینجانب قصد دارم تا بعد از پایان این ترم، تحصیلات خود را در دانشگاه کانادایی ………… ادامه دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *